søndag den 4. maj 2014

3 uger efter såning

Nu har planteholdet været sået i ca 3 uger. På indkaldet i denne weekend stod det mig klart, at der er stor forskel på væksten i hvert vores plantehold i studiegruppen. ERGO er mine spirer kommet på ferie i stuen!

Jeg kan allerede efter én nat i stuen se, at der er kommet flere blade på ved både tomater og agurker. Jeg forlænger altså hermed planternes ferie i stuen til en uges tid eller to. Afhængig af, hvornår vejret bliver varmere. Min altan er aflukket, og derfor meget varm om eftermiddagen, hvor solen står ind fra vest.

Men stuen er alt andet lige varmere, og nu vil jeg se, om jeg kan få dem til at vokse yderligere. På frøpakken for agurkerne står jo også, at agurkeplantens fødder skal holdes varme og vandes med lunkent vand. Ja jo... agurkeplanten er pt planteholdets diva nummer 1!!

Plantehold plus ekstra planter kommet ind og stå i stuen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar