torsdag den 8. maj 2014

Opdatering på planteholdet - og en overraskelse!!

Jeg har været nødt til at arbejde lidt længere på min biotop opgave 3 opgave, som jeg heldigvis fik lov til. Den er stærkt undervejs, men i mellem tiden - så må jeg udtrykke min KLARE begejstring over, at jeg nu har fået opfyldt min største materielle drøm siden jeg første gang så min fætter tage billeder (og det har han vist gjort siden før jeg blev født!! - han er nu professionel fotograf: Se hans facebookside).

Jeg har ENDELIG haft mulighed for at købe mit drømmekamera - et spejlreflekskamera. Jeg er SÅ forelsket.

Nå, men jeg har derfor været godt igang med at tage billeder af planteholdet. De vokser stadig ikke meget, men deres blade bliver større. Så det må vel bare være en del af deres proces. I dag skal jeg på biblioteket, efter jeg har stemt til EU-valget, hvor jeg så skal have fat i nogle gode bøger om tomat- og agurkdyrkning. Her får i lige et par billeder af mit plantehold fra i dag.

Frilandstomatspire. Vokser langsomt - og overraskende med hele tre i en!

Drivhustomater.

Mini-agurkplante, som har fået en ny type blad. Hmm!

Planteholdet holder stadig ferie i stuen!

Jeg har også været udsat for en overraskelse. Jeg læste på Mette og Idas undervisningsblog om noget topsåning med tomater. Og for at være ærlig, så læste jeg absolut ikke indlægget, men så blot billederne, før jeg strøg ud i køkkenet og skar en skive tomat, og lagde ovenpå jord i en potte. Det gjorde jeg samme dag, jeg såede planteholdet. Og ganske hurtigt begyndte tomatskiven at mugne. Jeg tænkte derfor, det ikke lykkedes. Og af samme årsag glemte jeg alt om den - ville egentlig bare smide det ud. Så den blev sgu ikke vandet de sidste 2 uger. Og nu ser den så sådan her ud - og det er sket på et døgn! SURPRISE-TOMAT! Det her glæder jeg mig til at følge. :-D



Derudover går det også strygende med niecens blomsterpotte, som jeg bare må vise! Det vokser som skidt!

Grys Sommerfugleblomster, som hun har sået for et par uger siden. Hun har fået ejerfornemmelser over potten herhjemme ved sin onkel og tante, og når hun ser den, siger hun "Grys!" - og det har hun jo ret i. Hun har tydeligvis fået en masse ud af min aktivitet med hende, da der blev sået og sanset på samme tid. :-) Hun beder også selv om at komme ud og se til blomsterne. Dejligt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar