mandag den 9. juni 2014

Personlig eftertanke på tekstilopgave samt dukkeopgave

Arbejdet med de tre tekstilteknikker samt stangdukken har været en rigtig læringsrig proces, som jeg sagtens kan se en god idé i ift. at arbejde med lidt større børn såsom SFO-børn fra ca. 6-7 år (piger) og ca. 8-9 år (drenge) - aldersgrupperingen pga. modenheden - og for nogle drenges tilfælde betyder en højere alder ift. denne type opgave også en bedre koncentrationsevne. Dette er noget, der kunne være rigtig skægt at lave med mine unger i SFO'en (såfremt der var tiden til at lave det helt fra bunden.

Det er et tidskrævende projekt, som bør forløbe over en længere periode. Og børnene ville få en masse ud af projektet såsom øvelse i finmotorik, tanke til handling (kreativitet), empati, og en masse andet!

Rigtig god opgave - og jeg må faktisk sige, at jeg holder meget af min dukke. Jeg er sgu stolt - jeg har jo selv lavet den!

Opdatering på navnet:

Den blev tidligere i processen kaldt "Mand" af min niece, Gry. I den forgangne weekend så min niece dukken for første gang med hår og kjole. Og hun blev faktisk lidt intimideret af dukken, som hun efter noget tid mente, skulle hedde Gry. Men jeg synes dog ikke den er værdig det navn, så vi holder os til det mere charmerende Mand!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar