mandag den 9. juni 2014

Tekstilteknik nr 3: grosgrain båndblomst!

Så er min stangdukke færdig. Bum. Så skete det. Dagen oprandt. Finito! (Så mangler blot, at vi lige får et "jaaaa, men nu...!" på indkaldet. :-p)

Mine tre tekstilteknikker bestod i (klik på de to øverste punkter for at komme til indlægget):

1. Håndsyning af kjole i bomuldsstof med bomuldstråd (med bagsting)
2. Strikket sjal i garn samlet i fronten med en bomuldstråd
3. Grosgrain båndblomst til håret.

3.1 Jeg tog et stykke grosgrainbånd på ca. 10 cm i længde. Derudover valgte jeg en bomuldstråd og en nål. Allerførst svidede jeg enderne af båndet, så det ikke går op. Jeg trådede nålen og begyndte at plissere grosgrainbåndet en-to mm fra den ene kant. Jeg trak til, så blomsten formedes, og derefter hæftede jeg tråden. Så kom det til at se sådan ud:


3.2 Dernæst bandt jeg et ca 25 cm langt satinbånd om håret på stangdukken. Dernæst limede jeg med limpistolen en knap på blomsten, og dernæst en klat lim på det sorte satinbånd for at hæfte blomsten fast.


3.3. FÆRDIG!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar