mandag den 2. juni 2014

Tekstilteknik nr. 2: strikketøj

Så!

Nu er min tekstilteknik nr. 2 færdig! Jeg har strikket! Jeg har strikket det om og om og om flere gange, for det jeg lige lærte - selvom jeg har strikket i flere år (dog ikke meget!) - er at man ikke kan regne bredden for noget, når du ikke er længere end at have slået maskerne op. Ergo blev mit sjal for bredt første omgang. Jeg trævlede op igen, og begyndte forfra. Det blev for bredt igen. Så måtte jeg efter det igen. Nu er det færdig!

Efter jeg har lagt sjalet om skuldrene på Mand (Hun har endnu ikke fået nyt navn), lagde jeg lige et sting for at samle det henover brystkassen, således at det ikke skulle falde af.

Hvilken strikkeform har jeg brugt? IDK. Jeg tror jeg har strikket det ganske ret og ganske normalt. Jeg har ikke brugt mønster eller noget i den dur - for mig har det nærmere handlet om at få hundrede procent styr på processen - altså at få startet korrekt og få sluttet korrekt. Det i midten kan jeg efterhånden uden at kigge på strikketøjet. ;-)

Imorgen står den på Mands hårpragt!

OG min mand fik sin ilddåb med mit nye kamera. Og endelig blev det dokumenteret at det ER mig der har lavet det. :-) Her får I billederne.



Og der sidder hun så! Jo jo, det er jo hende, der strikker!


Inden jeg lagde stinget fortil.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar