mandag den 2. juni 2014

Så kom støttehjulene på

Ja, der blev jo sagt på introforløbet til planteholdsopgaven, at vi havde MASSER af tid til at få noget ud af planterne (her mener jeg frugtmæssigt), da "det jo gror som skidt ligenu" - det har så vist sig, det ikkehar passet på mit plantehold. Men nu er de så endelig blevet så store, at de skal have støttehjul! Så i dag bandt jeg hver plante op på en bambuspind.

Jeg vil ikke begynde at nippe i toppen for opadvoksende blade endnu, da jeg gerne vil have de bliver lidt mere stabil i stammen inden jeg begynder at standse deres opvækst sådan at de kan begynde at fokusere på at få frugt. Hvis de følger den vækst de har gjort de sidste par uger, går der ikke mange uger, før jeg kan begynde at nippe i toppen og lade dem gro agurker og tomater.

Jeg har desuden gjort mig den erfaring, at mine planter ELSKER lunkent vand. Så her forkæles med vand ved omkring de 38-40 grader.

Her har I et stemningsbillede fra i aften!

Nu med støttepinde i form af bambuspinde.

1 kommentar: