onsdag den 24. september 2014

På besøg på keramikværkstedet

Så har jeg været på besøg på keramikværkstedet, hvor jeg fik en god snak med en keramiker. Hun var noget forbløffet over, jeg ville arbejde i rakuler med plade- og pølseteknik. Adspurgt hvorfor, svarede hun, at rakuler på ingen måde egner sig til disse teknikker. Hun fortalte, at man i ganske få tilfælde ville have held med at bruge pladeteknikken, når man benytter rakuler, men at det ville have tendens til revning i samlingerne.

Nå. Så det er jeg så ikke lige interesseret i. Hvis jeg skal sidde og bruge flere timer på dette - hvilket 10 kg jo alt andet lige lægger op til - så skal det også være ordentligt. :-) Så nu har jeg besluttet mig for at researche rakuler så meget som muligt og finde ud af, hvilke teknikker, der er bedst egnede til denne type ler.

På keramikværkstedet vil jeg ligedeledes brænde og glasere i det omfang, det er muligt.

Så.. således fascineret påbegynder jeg min rejse ind gennem rakuleret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar