mandag den 29. september 2014

Økologi og bæredygtighed

I forlængelse af at vores studiegruppe har valgt at arbejde med økologi og bæredygtighed, kom jeg i tanke om noget, jeg opdagede i 2008 i forbindelse med et stort projekt i Sønderborg Kommune, hvor jeg var ansat som praktikant i kommunikationsafdelingen og på egen hånd (og ekstraordinært) var tovholder på al kommunikation og markedsføring i forbindelse med Forskningens Døgn ´08 i Sønderborg Kommune.

Det jeg blev opmærksom på var søgemaskinen Blackle. Jeg fortalte min kollega/mentor, Kristian, om det - og et par år senere, benyttede han tankegangen til sin egen hjemmeside for sit firma Mykom.

Hvad er det så, jeg snakker om?

Jeg snakker om miljøvenlige websites! Helt kort betyder det, at når man besøger sorte hjemmesider, sparer man i det tidsrum man er der, energi. Citat fra deres "Om"-side:

In January 2007 a blog post titled Black Google Would Save 750 Megawatt-hours a Year proposed the theory that a black version of the Google search engine would save a fair bit of energy due to the popularity of the search engine.
Læs selv mere på: Hvad er Blackle?

Så som resultat deraf, vælger jeg nu at gøre min blog miljøvenlig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar