fredag den 15. august 2014

Inspirationen fra museumsbesøget

Det, der inspirerede mig mest – og tidligere har inspireret mig mest – er mandsmodet. Det, som soldaterne måtte igennem for at deltage i krigen og kæmpe for fædrelandet.  Det skinner tydeligt igennem udstillingerne på Historiecenter Dybbøl Banke, at soldaterne var modige, skræmte og kæmpede en brav kamp for at beholde denne del af vores land. Det er dét, der har inspireret mig mest. Derudover blev jeg inspireret af en lille rekonstruktion af en feltkogebog, man kunne købe i souvenirbutikken. Den tog jeg med hjem for at lade mig inspirere yderligere.

Det jeg blev inspireret til var to ting. Jeg blev inspireret til at lave en 1864-soldat i papmaché samt et af måltiderne fra feltkogebogen, jeg købte i souvenirbutikken. Jeg ville udfordre mig selv og lave aktiviteterne med min niece på 2,5 år. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar