fredag den 1. august 2014

Opdatering

En sen nattetime befinder jeg mig ved skrivebordet i fuld færd med at forberede min museumsopgave. Mit sommerprogram arbejdsmæssigt har været tætpakket, og nu gælder det om at bruge min nuvundne midlertidige frihed - med andre ord kaldet "ferie" - på denne museumsopgave.

Som en hurtig aberdabei i forhold til mit seneste indlæg - mest henvendt til Mette og Ida: jeg har endnu ikke haft mulighed rent teknologisk for at brænde en afleveringsCD til jer med lovede video. Dette skulle gerne blive mig muligt i den kommende uge, hvorfor I får CD-en snarest muligt - aller senest på næste indkald. Sent, ja. Desværre ikke muligt før.

Lad mig komme tilbage på det oprindelige spor. Min museumsopgave er for mit potentielt rigtig spændende - navnligt da jeg pt har 6 mulige museer i sigte, som skal udforskes og sorteres i inden jeg finder "mit" museum til opgaven. Denne del af opgaven arbejder jeg intenst på ligenu og regner med at opdatere bloggen indenfor de næste par dage angående en form for udvælgelsesproces.

Angående mit plantehold - så foregår der spændende ting på terrassen. At jeg til at starte med ikke regnede med at få noget som helst ud af mit plantehold pga pladsmangel - det var ren tankemæssig makværk. For jeg har pt. 20 skoleagurker in-the-making på planten... og har i forvejen haft høstet henad 10 høstklar skoleagurker, som er nydt af både barn på 2 år, samt to voksne på 29 og 30. Smagen er helt eminent! Tomaterne afventer jeg stadig, men de skulle først blive høstklar indenfor en måneds tid. Jeg laver også en opdatering herpå indenfor de næste par dage.

Indtil da får I et billede af mit plantehold fra først på sommeren.

Tomatplanterne bagerst i stor zinkbalje - agurkeplanten i zinkspanden samt en topsået tomatskiveplante i den hvide potte til højre.

Den første spæde agurk på planten!

Agurkeblomster!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar