torsdag den 2. oktober 2014

Leropgave

Åh suk, jeg har haft mange tanker om det her lerprojekt. Jeg synes det virker uoverskueligt i den lille bitte lejlighed vi bor i. Så jeg har egentlig fået lov at komme i det lokale keramikværksted. Det gør jeg nok også. Det er i hvert fald planen. Men jeg fik sgu lidt stress over, at jeg ikke har haft tid til at presse det ind endnu.. så i dag lavede jeg lerhalløj i køkkenet.

Vi var blevet tippet om lige at "tabe" posen med ler ned i gulvet et par gange. Det gjorde jeg så. Det blev den meget smattet af, så gulvet var sgu nok for hårdt. Så det blev ikke til dét, jeg ville have lavet. I stedet modellerede jeg en svamp og en skål.

Ja og så smed jeg det jo løst under en plastikpose inden jeg fik fotograferet det. Så det bliver sgu nogle trælse billeder. Men nu får I dem altså!

Skålen er skrabet indeni og udenpå med mønster, og der snor sig en slange op og ned og udomkring. HÅBER den bliver siddende under brænding.

Paradisets skål, som slangen smyger sig op af.

Igen.

Svampen, som tørrer på hovedet. Ved eftertjek ses, at den ikke tynger for meget i den stilling.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar