tirsdag den 21. oktober 2014

R.I.P. Plantehold

SÅ kom dagen. Eller det gjorde den faktisk for et par dage siden.

Mit plantehold er no more. Og det er helt med vilje.

Min erfaring er nu blevet at store tomatplanter og agurkeplanter ikke er egnet at dyrke på en lille altan tilhørende en lille lejlighed. På trods af jævnlig hovedrengøring og daglig rengøring i lejlighed, vanding af planter, og jeg havde faktisk nogle velvoksede planter, der lavede fine tomater og agurker, og hvad har vi ellers af forbehold. Så kom der en stor mængde bananfluer i vores lejlighed.

Normalt mener jeg jo bananfluer kun kommer når der er rådnende frugt osv, tilgængeligt. Men skraldeposer røg ned dagligt i containeren og der blev vasket borde dagligt og gulve et par gange ugentligt. Og frugt var pakket ind i poser på bordet af samme årsag! Men det på trods, kom vi ikke bananfluerne til livs.

Indtil jeg i går blev så træt af at mine årets første clementiner (et helt kilo, som jeg havde glædet mig til hele året!) gik til på en nat. De var så fine og flotte da vi købte dem. Dagen efter var en af clementinerne kun halv størrelse - den var simpelthen fortæret!

Så jeg valgte simpelthen at kigge rundt i lejligheden - rengøre det hele en gang til.. og så slog det mig.. eneste faktor, jeg ikke havde overvejet, var planteholdet.

Med andre ord ligger mit plantehold nu i containeren og venter på skraldebilen kommer i morgen.

En ting er det er lidt træls at skille sig af med planteholdet, men på den positive side var det jo faktisk fra det ene øjeblik til det andet, at vi kom af med bananfluerne. Og endelig - vi har mere lys ind ad vinduerne fra terrassen nu. Så det er da lidt positivt, kan man sige. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar