mandag den 22. april 2013

Klørtang



Her kommer endnu en plante. Denne gang en af havets planter. Tang.

Det har været svært at finde frem til, hvad denne plante hedder udover at den hører ind under arten "alger"/"tang". Jeg synes, at den ligner den art, der hedder Klørtang.

Ifølge Gyldendal's online opslag, skulle ovenstående være klørtang, men denne beskrives samtidig også med at den ikke har blærer, der holder tangen oven vande. Det synes jeg nu, den har, men udformningen af planten skriger nærmest klørtang. Så det har jeg besluttet mig for, at det er!

Jeg fandt denne da, der var lavvande på min biotop. Det passer meget godt med, at denne tangplante iflg. Gyldendal's gror i det, der kaldes tidevandszonen - altså i den del af strandkanten, som er dækket af vand under højvande og blottet for vand under lavvande.

Info fundet på Gyldendal

Ingen kommentarer:

Send en kommentar