mandag den 1. april 2013

Madfælden er sat!

Idag var jeg ude på biotopen. Jeg må ærligt indrømme: jeg har skubbet det med at finde smådyr... ret så kraftigt faktisk. Jeg kan på ingen måde fordrage smådyr, som ikke er pelsede og på fire ben. I do not like. Jeg får opkastfornemmelser, hvis jeg ser et insekt i nærheden af mad. Så idag er jeg hoppet ud af min comfort zone, og jeg ville ligenu ønske, at der er mere end 24 timer i et døgn, så jeg ikke behøver at gå ud til min madfælde sådan... lige imorgen i hvert fald. :-p

Jeg husker at vi på sidste seminardag (eller var det på et skypemøde) at Anders nævnte, at man evt kunne grave et syltetøjsglas ned med lidt mad i, og så håbe der kom nogle (klamme) dyr i fælden. Igår så jeg, at Sanne havde benyttet sig af tricket - og da vejret idag har været fantastisk, tog jeg min planteske, en pose med ekstra gulerodsstykker og et syltetøjsglas med gulerodsstykker, porrestykker, et kvart løg og en skvis agavesirup udover. Godt omrystet, og så afsted. Naturligvis udrustet med kameraet.

Så det får I da lige nogle billeder af.

Så er vi onsite og klar til at grave ned. Dette er indholdet af glasset. Løg, gulerødder, porrer og agavesirup

Armeret med planteske (?) og madfælde - let's go dig!

Men hov!! Er dette en drikkefælde??

Og der graves! - Ikke alt for langt inde i biotopen. Dette er omkring parkeringspladsen, men væk fra sti og væk fra anden berøring fra mennesker.

Skrue - skrue - skrue... det skal stå godt fast! Ca. 0,5 cm stikker over jordens overflade.

Madfælden med lidt gulerødder udenfor glasset også. Jeg har dækket det halvt til med omkringliggende blade. Selv jeg synes det ser indbydende ud - og jeg er ikke engang et insekt!

Se hvor smukt! - Nægter at tro på, det ser ligeså indbydende ud imorgen!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar