mandag den 29. april 2013

Linoleumstryk

Som nævnt ønskede jeg ikke at lave linoleumstrykket, dengang vi lavede tryk både af linoleum og zink. Jeg blev helt klaustrofobisk af at stå i det lille hummer med så mange mennesker, så jeg besluttede mig for, at det ikke var nødvendigt med speciel blæk/maling til trykket - "den klarer jeg derhjemme!" tænkte jeg.

Så kom man hjem, og som vi alle kan nikke genkendende til, så blev nogle af de kreative opgaver skubbet mentalt, da der var så mange skriftlige opgaver. Og pludselig en dag kommer man i tanke om "gud ja! Linoleumstrykket!"

Så da jeg fik dén tanke idag, fandt jeg min udskårne linoleum og gik ellers igang. Jeg fandt mit mini-staffeli, og lagde det ned ovenpå et viskestykke. Jeg VILLE have brugt en malerulle der er lavet af en svamp, men det blev det ikke til, da jeg ikke kunne finde dén malerulle. Istedet hev jeg min bakke frem, poppede maling i, og klippede en bærepose op, som jeg lagde ved siden af. Så havde jeg både arbejdssted og afsætningsplads. Naturligvis inde på stuegulvet - andet går jo ikke, når man har en 69 kvm stor lejlighed fordelt på to værelser.

Arbejdet med linoleumstrykket var faktisk hurtigt overstået - ikke dermed forstået, at det har været kedeligt. Jeg er som nævnt tidligere rigtig voldsomt glad for kreative opgaver. Så jeg har nydt processen og har allerede fået en idé med at bruge et opspændt lærred istedet for papir, for at se, om det også bliver godt. Det er jo simpelthen så smart, og kan bruges i mange henseender med borgere. Så jeg vil helt klart tage min viden herfra med. Og den viden er bl.a. også at for meget farve (uanset om vi er ude i blæk, sværte, maling, osv) giver klatter. Så.. deeet. Må man nok hellere passe på med. Men synes nu det var rimeligt simpelt at få et pænt resultat.

Jeg var simpelthen så overstadisk og entusiastisk, at jeg glemte førbillederne! Så her ER malet!
Jeg ville forsøge at lave lidt lilla oveni det grønne også. ... ARH - skal vi ikke snart se resultaterne??

Jeg har valgt kun at tage udsnit, da det ville blive for voldsomt med en a3-størrelse. Synes også det er lidt smart med udsnittene. :-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar