torsdag den 11. april 2013

Selvportrætter

Jeg arbejder i en SFO, hvor pædagogerne dagligt placeres på forskellige aktiviteter. Jeg har været på værkstedsposten i sidste uge, hvor jeg sammen med en gruppe børn forberedte lærreder til, at de skulle lave selvportrætter.

I sidste uge fik de hvert et lærred, som de malede i de farver, de ønskede, og de malede et ansigt. Jeg var på arbejde igen igår, hvor nogle af disse børn så skulle bruge forskellige materialer til at færdiggøre deres selvportræt.

Jeg havde lagt forskellige materialer frem, og mens børnene placerede deres ideer på deres lærreder (uden at lime, da jeg bad dem finde tingenes placering på lærredet, før de limede det fast), flettede jeg knyttesnor til fletninger, som pigerne kunne få som hår. De valgte selv farven på snoren.

De har helt selv bestemt udseende - af en eller anden årsag har 3 ud af 4 givet sig selv knurhår - og det startede med at én ville lave knurhår. Derefter fulgte de to andre med. Men børnene fik frie tøjler indenfor de ting, der var lagt frem. Jeg hjalp dem blot med at sætte hår på og nogle af knapperne, som skulle sidde ekstra godt fast (jeg brugte limpistol) - børnene brugte alm multi-lim til at lime de andre ting fast med.

Jeg var virkelig imponeret - så har taget billeder, som jeg synes, I skal se!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar